Poprzez ahimsę rozumiem najpierw zaprzestanie w myśleniu krzywdzenia innych. Nawet gdy myślę albo wyobrażam sobie kogoś cierpiącego, krzywdzę daną osobę na poziomie astralnym, mentalnym, eterycznym. Krzywdzę też samego siebie, gdyż powstają pewne wzorce na moim ciele eterycznym, które przyciągają więcej takiego myślenia i zbliżają do wykonania danej myśli poprzez słowa i czyny. To o tyle jest niebezpieczne, że gdy mag będzie posiadał więcej mocy, nie będzie w stanie jej kontrolować i te wzorce, myślaki, larwy astralne, które wytworzył przez całe swoje życie i się z nich nie oczyszczał inni magowie mogą wykorzystać przeciwko niemu i jemu najbliższym. Gniewając się na kogoś wprawny mag, który jest nam nieprzychylny może przekierować nasz gniew na osobę, która nie jest powiązana z obiektem gniewu. Gdy ma się już pewną moc, taki ładunek gniewu może kogoś skrzywdzić nawet fizycznie. Ahimsa uczy powstrzymywania się od krzywdzenia w myśleniu, słowie i uczynku. Najlepiej zacząć ahimsę od siebie. Powstrzymać się od jedzenia, które nas krzywdzi oraz używek. Wprowadzić sport w swoje życie, tak by poprawić swoje zdrowie. To da pewną czystość psychofizyczną, dzięki której będzie można zająć się myślami. Poprzez medytację, uważność i skupienie należy wyłapywać myśli krzywdzące innych i je usuwać.
Satya
Prawda was wyzwoli. Prawda przyciąga prawdę, a kłamstwo potęguje kłamstwo. Nie ograniczajcie się do mówienia prawdy. Poprzez Satyę należy działać właściwie umysłem, czynem, słowami i myślami dla dobra swojego i innych. Należy kształtować rzeczywistość w oparciu o prawdę. Gdy weźmiemy odpowiedzialność za siebie, wymawiane słowa, będziemy tą prawdą. Będziemy działać w satyi. Satya także oznacza uważanie na to co się mówi. Klepanie bezsensownych słów, plotek, też jest przeciwieństwem Satyi. Gdyż stwarzamy wtedy wiele połączeń między tym o czym mówimy, a rozmówcami. Bardziej czuli ezoterycy mogą to czuć w różnych częściach ciała.
Asteya
Niekradzenie, powstrzymywanie się od kradzieży nie polega jedynie na tym, że się nie okrada innych z dóbr materialnych. Kradniemy również czas, gdy ktoś nas oczekuje, gdy przypisujemy sobie innych zasługi. Gdy sięgamy po cokolwiek co nam się nie należy. Może to być też wiedza, na którą nie jesteśmy gotowi, której nie zrozumieliśmy. Gdy przestaniemy kraść, wszystko co porzuciliśmy wszystko co porzuciliśmy zacznie napływać od nas samo. Wampiry energetyczne uzależniają się od kradzieży cudzej energii. Przyjmują na siebie jej tak dużo, że w końcu nie są w stanie jej samej produkować, napawając się nią jak narkotykiem.
Brahmarcarya
Jest praktyką nietrwonienia swojej energii. Także seksualnej. To oddanie siebie Bogu poprzez medytację nad wszelkimi jego aspektami ukrytymi w trawie, kwiatach, we wszystkim gdzie możemy poczuć Boga. To uwaga jaką poświęcamy oddając się Bogu. To uważność w obserwowaniu wszystkiego co nas otacza, będąc z tym powiązanym jednocześnie pamiętając, że wszystko z czym się stykamy pochodzi od Boga. Brahmarcarya to skierowanie energii na boskie źródło, tak by się z nim połączyć.
Aparigraha
To praktyka niegromadzenia, nieposiadania. By uwolnić się z koła zachłanności dzisiejszego świata należy ograniczyć swoje potrzeby do minimum. Zaspokajać jedynie te, które potrzebne są nam do życia, zdrowia i szczęścia. Gromadzenie dóbr, zachłanność jest na tyle nie dobre, gdyż nie wykorzystane dobra się nam marnują, a nawet możemy je stracić. Należy dzielić się tym co mamy: pieniędzmi, wiedzą, doświadczeniem. Dzięki temu poznamy siebie.
Istnieje czystość fizyczna i duchowa. Fizyczna polega na higienie ciała, duchowa – na higienie duszy. Na poziomie fizycznym powinniśmy zachować umiar. Ucieczka poza społeczeństwo nie wchodzi w grę. To źle pojmowana asceza i szkodzenie sobie. Higiena na poziomie duszy to uświadamianie sobie swoich błędów, złych uczynków, myśli oraz zachowań oraz eliminowanie ich. Czyli przepracowanie danego problemu psychologicznie, mentalnie i emocjonalnie. Śauca to również utrzymywanie spokojnego i czystego stanu umysłu. Dzięki temu odkrywamy swoją naturę.
Śantosa
W stanie śantosy odnajdujemy zadowolenie w każdej sytuacji i z każdej sytuacji. Akceptujemy ją dzięki czemu umożliwiamy przekraczać swoje własne uwarunkowania, schematy. Zadowolenie to zrównoważenie między przyjmowanym cierpieniem, a przyjemnościami. Dzięki praktyce śantosy stajemy się szczęśliwi, gdyż odnajdujemy zadowolenie nie tylko w przyjemnościach, ale również w przeciwnościach losu.
Tapas
Poprzez śantosę, czyli gdy znajdujemy zadowolenie w każdej sytuacji, uzyskujemy umiar, czyli zrównoważenie między wrażeniami zmysłowymi. Oczyszczamy umysł, jak również panujemy nad nim. Praktykując Tapas również samopoznajemy siebie, poprzez obserwację i opanowanie tego co do nas przychodzi.
Svadhyaya
Svadhyaya to poznanie siebie, studiowanie wszystkich naszych cech. Nie jest to jedynie działanie intelektualne, ale również empiryczne, emocjonalne i duchowe. Możemy to też robić poprzez studiowanie tekstów, nie zatracając się w nich.
Iśvarapranidhara
To poddanie się Bogu. Sztuką w tym jest pokora. Opanowanie. Robienie tego czego się musi – co jest do zrobienia, a gdy już podejmie się jakieś działania, zaakceptowanie konsekwencji naszych czynów. Wzięcie odpowiedzialności za to co się uczyniło. Poprzez to rozumiem obserwacje i działanie tego co jest dla nas konieczne. Nie zaś uleganie pokusom i zachciankom. Porzucając wieczne zaspokajanie zaprzestajemy walczyć ze sobą. Podporządkowujemy się temu co nas otacza odnajdując w świecie naturalny porządek rzeczy, ale dla nas samych.
Kurs ezoteryki
Źródło: Maciej Wielobób Jamy i nijamy w jodze klasycznej maciejwielobob.pl
Używamy plików cookie na naszej stronie internetowej, aby dać Ci najbardziej odpowiednie doświadczenie poprzez zapamiętywanie Twoich preferencji i powtarzanie wizyt. Klikając "Akceptuj", wyrażasz zgodę na użycie WSZYSTKICH plików cookie.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.