Wielkie arkana Tarot Inicjacyjny złotego świtu

0. Głupiec

Ta karta w złotym świcie różni się od Ridera-Waittea, że głupiec nie idzie beztrosko na stracenie tylko próbuje dotknąć czerwonej róży, która symbolizuje tutaj pewne niebezpieczeństwo, ukłucia się, ale również zachęca do zerwania jej czerwonego kwiatu. Symbol kuszenia. Nad chłopcem czuwa udomowiony wilk – nie jest to pies – który ma założoną obrożę, a smycztrzyma chłopiec. Sam chłopiec jest rozradowany nowymi możliwościami oraz odpoczynkiem, jest nagi, nie wstydzi się niczego, gdyż nie ma czego się wstydzić. Sceneria jest wesoła, słoneczna, wprost życie jak z bajki.

I. Mag

Atrybuty: buława, kielich, denar, miecz. W denarze ukryty symbol słońca i ośmioramienna gwiazda. Pas ze znakami planet, na szyi symbol nauk ezoterycznych Hermesa – Hermetyzm. Kolor szaty: żółty. Cień przypomina o tym, że każdy ma dwie strony – jasną i ciemną. Żółty symbolizuje słońce i bogactwo. Miecz – obronę, gdy konieczna, buława potencjał i rózga na chama, kloszarda, denar to samo co szata plus spełnienie marzeń, kielich to, że mag jest otwarty na nowe pomysły i dary. Na czapce słońce na purpurowym tle – królewskim. Oddziela znak Ryb od Wodnika. W tym wypadku – oczekiwanie na dobrą zmianę, Ryby – trzymanie się starego porządku, trawa – zielona oznacza spokój w duszy, czerwone maki o tym co trzeba się pozbyć, żeby ten spokój osiągnąć. Kamienny ołtarz przypomina to, że żeby być ezoterykiem należy być stabilnym.

II. Kapłanka

Jest srogą, niezależną kobietą, która używa intuicji (kielich) do magicznych rytuałów. Jej magia (8) jest nieskończona i nieskończenie kobieca.

III. Cesarzowa

W rękach trzyma Ankh – symbol nieśmiertelności, w prawej berło symbol władzy. Cokolwiek zrobi, będzie zapamiętane. Nad nią leci biały gołąb symbol pokoju. Władza i pokój rzadko idą w parze, ale dzięki niej jest to możliwe, gdyż ma zdolności dyplomatyczne. Surowość to skrzyżowane nogi. Panuje nad wadami, czyli ma wielką intuicję.

IV. Cesarz

Ten to ma władzę! Ma laskę i berlo. Nogi ma na baranie – znaczy to o pewności siebie, pewności w rządzeniu. Siedzi na kamiennym tronie, jak kapłan, czyli odznacza się surowością i stabilnością. Korona ma 3 szpice, co oznacza, że panuje nad rozumem, energią i materią. Tak samo barania laska oznacza pewną gwałtowność i pewność działania. Za sobą ma rozgwieżdżone niebo – gwiazdy jako poddani.

V. Arcykapłan

Dostojny stary człowiek, w prawej ręce trzyma prawa. Kapłan jest prawodawcą, ma laskę – symbol władzy, odziany w purpurę i koronę. Z widokiem zachodzącego słońca. Kapłan ten zanim umrze, a umrze niebawem chce załatwić sprawy doczesne, które mu nadano poprzez jego pozycję. Jest symbolem odejścia i prawa. Surowość, zdrowie, bogactwo.

VI. Kochankowie

Wojownik chce uratować kobietę przed potworem. Symbol walki i zatroskania oraz walki o dobro. Żmij jest czerwony co oznacza, że walka będzie ciężka.

VII. Rydwan

Wojownik nie może decydować o tym, za którym koniem ruszyć. Ta wojna będzie dla niego zwycięska (czarny koń) albo przegrana (biały koń). Obraz niszczenia przeszłości.

VIII. Siła

Tutaj kapłanka dzierży wagę i miecz. Jest to ludzkie osądzać, jednak jako kobieta ma większą intuicję i może zapytać się Boga lub bóstwa, anioła stróża czy demona z którym współpracuje, któremu ufa i wierzy. Odpoczywa na brązowym fotelu, drewnianym, który daje jej podporę jak jej opiekun – wilk na którym trzyma swoje nogi. Jest jej strażnikiem, a miecz i waga oznaczają to, że je wykorzysta by móc osądzać. Drzwi na zewnątrz są drzwiami do wolności.

IX.Eremita

Eremita to stary człowiek, który dożył do godnego wieku i to go wiele nauczyło. W lewej ręce trzyma lampę – symbol oświecenia, w prawej rózgę (kij, buławę), która służy mu do obrony. Podpiera się nią i ma chęć żyć dalej. Nad głową ma gwiazdy, które wskazują mu drogę. Wybrał taką jaka mu pasowała, myślę, że dzięki temu wcześniej spłodził wiele.

X. Koło fortuny

Podstawą koła fortuny jest „NIC”, co znaczy, że trzeba uważać, żeby się nie zatracić i przestać grać we właściwym momencie. Nie słuchać małp, które tylko zachęcają do gry i uważać na sfinksa, gdyż za przegraną stoi on i jego pytania. Natomiast wąż gryzie ogon innego węża, a właściwie jego głowę. Natomiast inny ryzie ogon, tego który stracił głowę do „gry”. Samo koło znajduje się w połowie drogi do gwiazd.

XI. Sprawiedliwość

Kobieta choć delikatna potrafi okiełznać bestię, lwa który jej służy. W prawej trzyma atrybut: róże, którymi zwabiła zwierze w swe usługi. Oczekują razem na burze – zmiany. Lew zaś chroni ją przed złymi zmianami.

XII. Wisielec

To karta oczekiwania. Wisielec zawiesił się w jaskini, a może ktoś go związał. Myśli nad sobą, co zrobił i jak to naprawić oraz oczekuje na uwolnienie. Piramida w górę skierowana oznacza, że oczekuje na oświecenie, a że jest złota – to symbol pomysłu i tego jak się uwolnić. Luka w jaskini wskazuje niebo i może wysiłek, jaki będzie trzeba wykonać by przepłynąć na wyspę, gdzie jest ta jaskinia i suchy ląd.

XIII. Śmierć

Śmierć jest symbolem przemiany, transformacji i oznacza śmierć ciała, lecz nie duszy, bądź ducha. Należy poświęcić dwie z trzech możliwości i iść tą drogą, którą się wybrało. W dół do śmierci fizycznej lub w górę, tam gdzie jest czerwony księżyc i gwiazdy. Na księżycu jest zimno, lecz stanowi pewne oczyszczenie, by móc wrócić kiedyś na ziemię. Tak samo alegorycznie z gwiazdami, które dają ciepło.

XIV. Równowaga

Anioł z atrybutami kobiety, zimnej – bo ma na sobie niebieską szatę, lecz również zrównoważonej. Przelewa ciepłą wodę do zimnej tworząc parę i wodę, która może być letnia w zależności od tego ile zimna – dobra było w tym dzbanie, gdzie przelewa wodę. Z tyłu znajduje się wulkan, który jest w połowie czynny i lada chwila może wybuchnąć. Jeden z gorących odłamków lawy już wpadł do wody i się ochłodził. Wulkan jest przeciwieństwem tego, co robi anioł, jest emocjami nieopanowanymi. Gdy anioł uzyska letnią wodę, wulkan, gdy wybuchnie, uzyska to samo, gdy jego lawa ostudzi się w wodzie.

XV. Diabeł

Kobieta i mężczyzna przykuci do łańcuchów, przez to że mieli się za coś ważnego w życiu – stąd ich atrybuty: na głowie kobiety złoty diadem, a na mężczyźnie rogi. Są ubrani w czerwone kolory, oznaczające, że coś niszczyli w swoim poprzednim życiu. Łańcuchy – symbol zniewolenia, nie tylko fizycznego jak i duchowego. Diabeł oprócz rogów – atrybutu zła, ma niebieski kamień w głowie. Symbol jego 3 oka. Róg z kozła obwieszcza upadek mężczyzny i kobiety. Ogień trzyma w lewej ręce. Zastanawia się czy go zgasić w wodzie, do której powoli schodzi. Woda symbolizuje ratunek dusz. Tamta dwójka przez to, że ma lęki przed diabłem, woli być na twardym gruncie, lecz kiedyś będzie trzeba zmierzyć się ze swoimi lękami, pokonać strach przed diabłem i wejść do wody.

XVI. Wieża

Wieża płonie – symbol destrukcji. Z chmury grom i błyskawica. Niszczy dach wieży, cegły z dachu spadają. To co było podporą już nią nie jest. Przerażona kobieta spada szybciej w dół, zaś mężczyzna spada z nadzieją i sprytem. Pewnie myśli „Jak mogę upaść, by jak najmniej mieć strat”. Trzy okna w których jest ogień, mówią, że trzy ciała w wieży spłonęły, lecz gdy wieża przestanie płonąć, można je i ją odbudować i znowu będzie gotowa do zamieszkania w przyszłości.

XVII. Gwiazda

Piękna kobieta równoważy gorąc i zimno, dobro i zło, ciemność i jasność. Woda spływa w odbiciu gwiazdy z siedmioma innymi małymi gwiazdami. Symbol 7 zasad hermetycznych i jednej ukrytej, ale nie mniej ważnej – troski. Gwiazda na górze idzie w górę w niebo, to w odbiciu do ziemi tak jak woda z Ziemią łączy się w ogień i lód, łączy wodę w parę i powietrze. Ma wybór – czy pójdzie w kierunku drzewa z owocami. Konieczność. Czy z kwiatami – Przyjemność i miód. Nad kwiatami lata motylek, a na drzewie z owocami siedzi ptak. Ptak oznacza tutaj możliwość rodzenia i pracę nad dzieckiem, zaś motyl przyjemność i pracę nad sobą. W obu wypadkach człowiek się rozwija. Zieleń i żółć to symbole wyboru między spokojem a pracą – intelektem.

XVIII. Księżyc

W rzece Homar/rak wychodzi powoli do stróżującego psa, żeby go wesprzeć i/lub przegonić od niego wilka. Pies i wilk między jasną a ciemną stroną, a nagrodą jest właśnie homar. Nad dwoma wieżami czuwa ubywający księżyc, który jest oznaką przemijania czasu. 4 litery JOD z hebrajskiego oznaczają 4 gęstość. Rzeka między wieżami oddziela czerwoną od białej. Czerwony kolor – dla wilka, biały dla psa.

XIX. Słońce

Dwójka dzieci – para w przyszłości, bawi się w słońcu, nie wiedząc o tym, że słońce oprócz przyjemności jest też trochę niebezpieczne. Bawią się przed labiryntem. Będą wybierać czy pójdą drogą skrzydeł czy rogów. 13 promieni słońca to znak powrotu a 14 to liczba podanych rąk obu dzieciom.

XX. Sąd

Gdy anioł ogłasza sąd, robi to trąbiąc. Wokół niego jest wąż – uroboros, ktory nie chwyta już swojego ogona. Na tle widać piramidę skierowaną w górę do nieba, – ci których Bóg ocalił przed śmiercią i którzy zasnęli idą w stronę matki (Shin), której to symbol znajduje się na krwi – symbolu życia. Tło niebieskie – niebiańskie z lekkim różem – miłością Ojca-Matki dla ludzi.

XXI. Świat

Naga kobieta, okryta jedynie czerwoną przepaską okalającą jej łono i ręce. Dookoła niej 12 kolorowych kulek, jasnych i ciemnych. Jasne kulki dają światło kolorowym natomiast ciemne jakby były poza światłem. 12 kulek kolorowych to 12 godzin dnia, a ciemnych 12 – godzin nocy. 4 symbole nieskończoności – Bóg dookoła niej oznaczają 4 strony świata. T przeszłość i przyszłość, O – dół, (8) górę. Czerwona wstęga oznacza, że ta kobieta ma dużo doświadczenia za sobą, które porzuca, by z dwoma pałeczkami przejść przez bramę, która stworzyła z ich pomocą. Z góry patrzą na nią człowiek-anioł, ptak-orzeł, a z dołu byk-cielec i lew-chimera. Pałeczki oznaczają też, kim się stanie przekraczając tą bramę.

614
ZRODLO ARTYKULU

Dodaj komentarz